De vijf en twintigste keer

We hadden de jaarpassen in september opgehaald en wilden nu de Halloween avond mee maken. De speciale tickets hadden we via internet besteld en we kregen 50% korting vanwege de dreampass. Het hotel hadden we ook via internet geboekt. Dus we hoefden niet al te vroeg uit Nederland weg.

We waren om half twee in het park. Het was een beetje miezerig, maar gelukkig geen echte regen. We probeerde eerst een fastpass te krijgen voor de Big Thunder Mountain, maar die waren voor de hele dag al weg gegeven. Het nut van de fastpass........ Het was ontzettend druk, de helft had ook nog herfst vakantie. We bleven nog even voor de schurkenparade om vier uur en daarna nog wat inkopen te doen.

Om vijf uur verlieten wij het park om in te checken in het hotel. Even een kop koffie daar gedronken, voor we weer richting park gingen. Het park sloot om 20.00 uur 's avonds en om 20.30 uur begon de Halloween Party. Het was heel eenvoudig om binnen te komen, je hoefde alleen met je speciale kaartje te wapperen en je kon door. Bij sommige attracties vroegen ze ook om het kaartje.

Het was gelukkig 's avonds niet zo druk, ik denk 1/3 van de mensen van overdag. De wachttijd was ongeveer 25 minuten, terwijl dat overdag toch meestal 75 minuten was. Fantasyland sloot de poorten om elf uur i.v.b met de veiligheid van het vuurwerk wat om 24.00 uur begon. De parade was om 23.30 uur en je kon gewoon op de rand van de stoep zitten. Het was helemaal niet koud. De overige landen waren allemaal tot 01.00 uur geopend. Wij gingen om kwart over twaalf terug naar het hotel.

De volgende morgen gingen we eerst naar Frontierland voor de Fanta Stitch te kijken. Daar kwamen om 11.00, 11.30 en om 12.00 uur verschillende optredens van Goofy en de Magic Pot, Stitch en de Steels en Donald met de Bad Boys. Dat klopte alleen niet. Stitch kwam met Stitch en de Bad Boys en Donald zagen we helemaal niet, daar kwamen allen de Steels. We bleven we nog tot ongeveer 2uur in het park. In de Mainstreet zagen we op het laatste moment nog een halloween parade.

12 November vertrekken we naar Disneyland in Anaheim en Walt Disney World in Orlando.

Disneyland 2006

Walt Disney Worls 2006

De zes en twintigste keer

Dit keer was het de beurt voor Cathy om mee te gaan naar Disneyland. Ze verheugde zich er echt op, maar de 'poppen' zoals ze de figuren noemde vond ze toch een beetje eng. We gingen 's Zondags om 1 uur in de middag op weg. We zouden pas de volgende dag naar het park gaan. We sliepen dit keer in My Travel Explorers, een hotel net buiten de Disney Parken. 1 van de 4 nieuwe hotels die daar zijn gebouwd. Je hebt dezelfde faciliteiten als bij de hotels in het Disney Park. Er rijden ook bussen naar de parken. En deze hotels zijn los te boeken zonder entreekaartje en dus wel zo gemakkelijk voor onze jaarpas.

We wilden wel een zwembad erbij voor Cathy, dan kon ze nog lekker even het water in voor ze ging slapen. We waren om kwart over zes bij het park en besloten eerst wat te eten in Disney Village bij Mac.Donald. Cathy nam natuurlijk een Happy Meal met daarin dezelfde figuren als in Nederland. Alleen deze gaf licht en die had ze nog niet. Ze at gelukkig alles op en het drinken namen we mee naar het hotel. Onderweg was ze wel erg moe dus besloten we niet meer te gaan zwemmen.

Na het inchecken gingen we naar onze kamer, daar kwam ze snel weer bij en vond het wel leuk. Dus kwamen de chips en limonade eraan te pas. TV aan en op het bed zitten. Geweldig vond ze dat. Om half negen ging ze in bed, maar slapen ho maar.

De volgende morgen ging ze lekker in bad, aankleden en daarna naar het ontbijt. Een frans ontbijt buffet, vrij eenvoudig. Een half uur later naar buiten en op de bus wachten. Deze reden om het kwartier, dus lang hoefden we niet te wachten. Wij hadden de paarse bussen., nummer 54.

Het eerste wat ze zag was Minnie op Times Square. Het handtekeningen boekje had ze bij d'r. Dus in de rij gaan staan. Ze keek naar Minnie en wist eigenlijk niet of ze wel of niet wilde. Maar ze besloot toch te gaan. Eenmaal daar vond ze het toch wel leuk. Hierna kwamen nog verschillende figuren, Dee,  Suzy en Perla en de White Rabbit. Deze laatste wilden op haar hand schrijven met de pen. Maar ze hadden allemaal in d'r boekje geschreven. Na al deze figuren vond ze het wel genoeg en gingen we naar de eerste attractie. Onderweg kwamen we Mickey nog tegen, maar daar wilde ze niet mee op de foto, dat zouden we dan morgen wel doen. De wachttijden waren erg laag, maar 5 minuten, dat was erg lang geleden. Bij alle attracties trouwens. Het weer was ook prima, zo'n 13 ° C. En dat voor eind januari. Dat werd Sneeuwwitje en de zeven dwergen. Dit vond ze wel leuk tot we bij het heksenbos kwamen toen werd het een beetje eng. Daarna op naar Pinokkio. Ook deze vond ze maar matig, omdat het daar ook soms donker was.

Helaas was de Carrousel gesloten voor werkzaamheden. Dus gingen we door naar Dumbo. Dit vond ze helemaal geweldig. Eerst wilde ze niet zo hoog, maar opa zat voor ons, dus later wilde ze niet meer naar beneden. We namen eerst nog een fast-pass voor Peter Pan. Maar zijn daar achteraf toch niet ingegaan, omdat dat zich helemaal in het donker afspeelt. De volgende waren de Tea Cups. Ze kon niet draaien aan het stuur, dat ging erg zwaar, dus dat deden wij voor haar. We zouden nog 1 attractie doen, dat werd 'It's a small World' en zelfs deze vond ze wel leuk, maar vond het ook niet erg dat het afgelopen was.

Daarna gingen we eten bij Buzz Lightyear Pizza Planet Restaurant. Ze wilde graag een Mickey pizza. Cathy had niet veel op van de pizza, maar ons smaakte het best. We hebben er ongeveer drie kwartier gezeten. Ook hier was de speelplaats gesloten. En dit is juist zo leuk voor de kids, eten en spelen. We gingen op zoek naar Winnie de Poeh, maar die konden we niet vinden, Wel zagen we 1 van de prinsessen nl. Doornroosje. Ja daar wilde Cathy wel mee op de foto. Dus wij gingen ook in de rij staan. Na ongeveer 10 minuten werd deze afgewisseld en kwam er een andere prinses Assepoester. Wij waren nu bijna aan de beurt en even later stapte Cathy met haar boekje naar Assepoester. De foto's waren snel gemaakt en getekend had ze ook. Op het laatst gaf Cathy haar zelfs een kusje op haar wang. We waren vlakbij het station en zouden de trein nemen.

Eerst kwamen we bij een winkel en Cathy mocht iets kopen. Ze had geld mee gekregen. Maar ja wat moet je nu kopen als je zoveel leuks ziet. De keuze was echt moeilijk voor haar. Eerst had ze een Minnie, daarna een toverstokje, maar toen zag ze Nemo, ja die was toch het allermooiste. Dus kocht ze de Minnie voor haar zusje en de Nemo voor haar zelf. Van ons zou ze later wat krijgen. De trein stond al te wachten bij het station van Discoveryland. Maar we haasten ons niet, want als je vlakbij bent, gaat hij weg. Maar nee hoor, iedereen ging er weer uit. Er was een storing en ze wisten niet hoelang dat zou duren. Mooie gelegenheid om foto's te maken van de trein. Na ongeveer 10 minuten te hebben gewacht, gingen wij ook maar weg. We waren er net uit toen het touw weg ging en we er weer in mochten. De hele trein voor ons alleen. We gingen mee tot aan Frontierland. Daar zouden we naar The Chaparral Theater gaan om Mickey's Winter Wonderland te zien. Deze show hadden we al verscheidene malen gezien, maar hij blijft erg gezellig. De show begon om half twee, we hadden nog tien minuten voor die begon. Het midden was al vol, dus gingen we naar de zijkant. Na afloop gingen we een wandelwagen halen voor Cathy, want ze was toch wel erg moe.

Buiten zagen we op Central Plaza een heleboel figuren aankomen, o.a. Eeyore en Goofy, maar er kwamen plotseling ok heel veel kinderen aan en dat was voor Cathy net iets te veel. Wel hebben de meeste in haar boekje getekend. Nu eerst naar voren om de wagen op te halen, dat is tevens erg gemakkelijk voor de parade, dan hoeft ze niet op de stoep te zitten. Zo met de wagen op weg naar de Thunder Mesa Riverboat om een tochtje te maken over het meer. Eerst zaten we binnen, maar ja dan zie je niets, dus toch maar even naar buiten. Hierna gingen we naar de Pirates of the Caribbean. Cathy vroeg al of dit eng was en we zeiden een beetje, want je gaat in bootjes en dan snel naar beneden, en wat dacht je de bootjes vond ze helemaal niet eng, maar de poppen en het vuur die waren pas eng.

We liepen langzaam terug naar Central Plaza voor de parade, die over 10 minuten zou beginnen. En natuurlijk begon die weer te laat. De Prinsessen Parade vond Cathy wel leuk vooral Mickey en Minnie. Alleen kwamen sommige figuren net iets te dicht bij haar in de buurt. Na afloop gingen we terug naar het hotel. Onderweg mocht ze nog wat uit kiezen. En dat werd een Minnie ballon. Vol trots liep ze er mee. Met de bus terug en daar even een broodje eten en dan zouden we nog gaan zwemmen. Ze kon niet wachten tot het zover was. Met tas om gingen we met de lift naar beneden naar het zwembad. Eerst in het kinderbad en daarna in het diepere. En dat werd telkens omgewisseld. Om half acht gingen we naar de kamer terug en kreeg ze nog wat chips en drinken waarna ze als een blok in slaap viel.

De volgende morgen na het bad en ontbijt vroegen we haar wat ze wilden. Nog een halve dag naar het park of naar Disney Festival om nog wat te winkelen. Ze koos voor winkelen, want daar waren geen poppen. Ze kocht nog een springtouw. Om half twaalf reden we terug naar Nederland en waren om half zes thuis bij haar ouders. De volgende keer wilde ze wel weer mee. maar niet naar het park. Die poppen vond ze toch maar niets.