Negende Keer

Dit keer hadden we niets te klagen, of het moest zijn, dat het nu te warm was, maar dat doen we niet. Het is 14 augustus 2001. Ik was nu met mijn zuster voor 4 dagen in Parijs. Een stralende dag en we gaan met de metro uit Parijs naar Disneyland Parijs.

Zoveel mensen dat er liepen en de wachttijden waren gigantisch hoog. We dronken eerst een kop koffie en namen een fastpass voor Peter Pan om 2 uur 's  middags en 's avonds tussen 9 en 10 uur konden we erin. Het park was tot 11 uur 's avonds open.

We namen eerst It's a Small World en deden daarna nog 1 attractie en dan was het etenstijd. Dat was een voordeel, maar de mensen werden niet minder. Star Tours was niet zo druk dus die namen we ook mee. We keken daar nog even rond in Discoveyland, maar veel attracties daar deden we niet.

Tooncircus kwam nu om de 2 uur de hele dag door. Wilde je de voorstelling goed zien, moest je op verschillende plekken in de Mainstreet gaan staan.

Dit keer zagen we ook Winnie the Pooh en zijn vrienden

Als je maar 1 dag hebt, en er zijn zoveel mensen, kun je toch de helft niet zien, dat was wel jammer voor mijn zus. Ik kom regelmatig terug. 's Avonds gingen we wat eten in Disney Village en daarna weer terug naar het park. Om negen uur konden we redelijk door lopen bij Peter Pan.

's Avonds was de elektrische parade en het vuurwerk boven het kasteel. Daar bleven we wel voor wachten. En toen de metro proberen te nemen om terug te gaan naar het hotel.

Tiende Keer

Het is 27 november 2001. Dus de kerstsfeer is weer in Disneyland Parijs.
En het is alweer 8 jaar geleden, dat we dat gezien hebben. Er zullen beslist andere dingen zijn nu.

We waren 3 dagen in de buurt van Disney. En besloten om woensdag 28 november naar het park te gaan. Het weer kon niet mooier. Het was niet koud en de zon scheen. Geen wind, dus wat wil je nog meer.

En vergeleken bij de laatste keer, dat ik in het park was, waren er nu bijna geen mensen. Maar toen was het volop zomer. We konden overal goed bij en er waren nergens lange wachttijden.

We namen de fastpass voor Star Tours en konden daar om 13.50 in. Verder gingen we naar Big Thunder Mountain. Onderweg zag je de Christmas Caroller, die stonden op Town Square.

Eén show kwam pas 1 december, maar de andere Mickey's Winter Wonderland was er wel. Die werd gehouden in Chaparal Theater in Frontierland.

's Middags om 3 uur de Kerst parade, deze was erg klein dit keer. Op deze pagina de foto's.
Het werd nu wel iets frisser en dan helpt een warme kop koffie goed.
's Avonds wilden we de elektrische parade nog zien en het vuurwerk.

En het volgend jaar komen we beslist terug voor het nieuwe park.

Tot ziens in 2002

Elfde Keer

Eindelijk was het dan zover, dat de twee andere kleinkinderen mee wilden naar Disneyland Parijs, waar de naam inmiddels  veranderd is in Disneyland Resort Parijs. Op 12 en 13 maart 2002 gingen we er heen en logeerden we in het Disneyland Hotel. De kleinzoon Mauro was 4 jaar en de kleindochter Marscha ruim 2 jaar oud.
Alle twee waren ze nog niet zover van huis geweest zonder hun ouders.
Maar het ging goed.

's Morgens om zeven uur stonden wij voor de deur van de oudste, waarna we de jongste gingen ophalen, dat was een kwartier later. Opgewekt gingen we op pad.
De kinderen hadden er zin in. Onderweg werd wat gegeten en gedronken.
Parijs is ongeveer 500 km. ver, dus ruim 5 uur rijden.

Omstreeks 12.30 uur kwamen wij bij het Disneyland Hotel aan. De bagage werd netjes uitgeladen en zou naar de kamer gebracht worden. De auto werd naar de parkeerplaats gebracht. We hoefden niets te doen.
Als je het hotel binnen gaat, lijkt het net of je in een sprookje terecht komt.
Bij de receptie van het hotel zouden we de tickets voor het park krijgen. Dat was even een probleem. Maar dat werd opgelost.
Ruim anderhalf uur later konden wij het park in.

De twee kleintjes keken hun ogen uit. De eerste attractie die we namen was "It's a small world". Konden ze er een beetje inkomen. Dat was goed gelukt. Ze vonden het geweldig. Hierna wilden ze vliegen met Dombo. Lekker hoog moesten ze. We moesten overal lang wachten, drie kwartier was heel normaal. En dat voor een door de weekse dag in maart. Ook de jongste was nergens bang voor. Ze ging overal in, zelfs de "Pirates of the Caribbean" vond ze niet eng. "Sneeuwwitje en de 7 dwergen, het piratenschip van kapitein Haak hebben we ook nog gezien de eerste dag, maar dat was het dan wel. De twee waren best moe en wilden eerst frietjes eten.

Daarna moesten we nog twee boekjes kopen voor de handtekeningen van de figuren. Maar behalve op de vaste plaatsen, kom je die nog maar weinig tegen in het park. En uiteraard iets voor hun kopen. Ze vonden alle twee hetzelfde leuk. Een soort verlichte draaimolentjes. De één van Winnie the Pooh en de ander van Mickey. 's Avonds kon je de draaiende lichtjes zien. Eén geel en één rood.

Hierna zouden we eerst naar de hotel kamer gaan, om wat bij te komen. En dan gingen we nog even zwemmen voor ze naar bed gingen.

Als twee waterratten gingen ze het zwembad in, sprongen van de kant af in het water of ze niets anders gewend waren. Na ruim een uur in het zwembad te zijn geweest, gingen we terug naar de kamer. Daar mochten ze nog ruim een half uur opblijven en dan slapen. Ze lagen in bed en waren helemaal uitgeblust. Zo moe als die twee waren.

De volgende morgen lekker in bad en op weg naar het character-ontbijt. Gelukkig was het nog vroeg, half negen. Marscha wilde helemaal niets weten van al die figuren. Goofy was eng en Pluto was een gekke hond, geen Chimo, zoals de hond heet van Mauro. Deze twee figuren kwamen ons al gedag zeggen, voor we naar onze plaatsen gebracht werden.

De eerste, die bij ons aan tafel kwam, was Perla. Ik was alleen met Marscha, terwijl de twee andere eten haalden. Perla schreef in de boekjes en Marscha wist niet hoe snel ze op een andere stoel moest gaan zitten, ver weg van Perla. Daar bleef ze de rest van het ontbijt zitten. Maar Mauro vond het geweldig. Vooral toen Mickey kwam. Minnie moesten we helaas missen, die ging net weg. Daarna kwamen nog Pinokkio en Geppetto, die voor iedereen de tijd nam aan tafel. Goofy en Pluto waren aan onze kant al geweest, dus moesten ze die opzoeken in een ander gedeelte van het restaurant. Helaas geen foto's daarvan, maar ze hebben wel getekend in de boekjes.

Hierna gingen we weer naar het park en hadden de tijd tot 5 uur 's middags. Allereerst wilden ze weer in de bootjes van een Small World. We namen de politie auto, dat vond Mauro geweldig. Hij was nu de boef.

De carousel met de paarden. Een fast-pass halen voor Peter Pan. En Pinokkio moesten we ook nog zien. Een ritje met de trein hebben we maar vanaf gezien, aangezien daar de wachttijden opliepen naar een uur of soms nog langer.

Het weer was voortreffelijk, 's middags konden we de jassen uittrekken. We hebben buiten gegeten en natuurlijk ook een ijsje gegeten.

Het piratenschip en de speelplaats vonden ze toch ook wel erg leuk. Daar konden ze heerlijk spelen. Ze hebben daar geklommen, van de glijbaan af. Mauro deed dan iets meer, omdat hij wat ouder was. Deze speelplaats hadden we nooit eerder bezocht met de kleinkinderen, Wel het piratenschip, dus ik denk dat de speelplaats later gekomen is.

De meeste kinder attracties hadden we gezien en nu moesten we nog wachten op de parade.

We zaten ruimschoots op tijd op de stoep te wachten. Mauro werd tijdens de parade door één van de dansers meegenomen en mocht Doornroosje een kusje geven. Dat vond hij wel wat.

Nog even wat winkelen en dan terug naar het hotel om de spullen op te halen. De terug reis kan beginnen. We reden om 16.50 uur weg bij het Disneyland Hotel en om 17.00 uur sliep Marscha al. Mauro sliep een half uurtje later. Alle twee waren ze doodmoe. Om tien uur 's avonds waren we thuis.