Rewritten this site and scanned the photos from the photo-album

De allereerste kennismaking met Disney was in 1988, toen we op reis gingen naar Florida. We logeerden in Orlando in het Qaulity Inn Hotel. We zouden 1 week in Orlondo blijven en daarna nog 1 week in Miami. Het park was toen nog niet zo groot. Alleen Magic Kingdom en Epcot. MGM Studio werd dat jaar gebouwd. Dus een reden om later nog eens terug te gaan. Dat deden we in 2000. We kochten in 1988 een 3 daags passport en gingen vervolgens op pad. We moesten toen nog wel 3 op elkaar volgende dagen nemen om het park te bezoeken. We hadden een huurauto dus dat was geen probleem. Ook ging er een bus vanuit het hotel, maar dan ben je aan tijd gebonden. We keken onze ogen uit. Zo iets hadden we toen nog niet gezien. Wat ons opviel was de vriendelijkheid van het personeel, ze lachten allemaal. De entourage als je binnen komt, je voelt je meteen weer kind worden. En het weer is natuurlijk ook een belangrijke factor. Meestal mooi weer met af en toe een fikse regenbui. Maar deze drie dagen geen regen gelukkig,

We begonnen in Main Street USA. Er waren diverse winkeltjes en restaurants. De attracties waren : Walt Disney World Railroad, omdat Mickey 60 jaar werd, was de trein versierd met allemaal pakjes, Disney MGM Studios Preview Center, hier kon je een preview bekijken van de MGM Studios die in het voorjaar 1989 geopend wordt, Main Street Cinema en de Main Street Vehicles, o.a. de paardentram, dubbeldekker omnibus, brandweerwagen.

Deze voertuigen reden van Town Square door de Main Street naar het Cinderella kasteel. Daar moest je uitstappen en kon je terug met een ander voertuig. Er stonden overal haltes voor de auto's.

We gingen verder naar Fantasyland. Door het kasteel en dan kwam je bij de attracties, o.a.:  Sneeuwwitje, Magic Journeys, Dombo, Cinderella's Carrousel, Peter Pan, It's a Small World, Mr.Tod's Wild Ride, Tea Cups en de Sky Way.  Er zijn ook diverse winkeltjes, eigenlijk bij elke attractie, en restaurants. We gingen even iets eten en drinken. De tijd vloog om het was bijna tijd voor de parade.

Het was behoorlijk warm, de wachttijden toen waren nog niet zo groot als nu. Maar toch stonden er lange rijen. Het leukste vonden wij "It's a small world".  Je gaat met bootjes langs allerlei landen waar de poppen met de klederdrachten staan te dansen en te zingen. Foto's hebben we hier nog niet zo veel van gemaakt.

Ook zagen we Mickey's Birthday Land, waar een show gegeven werd. Minnie's Surprise Show.

De parade "Mickey's Birthday Parade" was schitterend evenals de verschillende shows die we zagen. Disney is beslist niet alleen voor kinderen. We bleven tot het park ging sluiten, maar om 17.00 uur was er  een Retreat Ceremony. De vlag word neer gelaten en de Walt Disney World Band speelde het volkslied.

De volgende dag op naar Epcot Center. Met de monorail door het hotel op naar World Showcase. Je kon er ook met een dubbeldkker bus komen. Deze reed rond de World Showcase. Diverse landen zijn daar te zien. Mexico, Noorwegen, China, Duitsland, Italië, Amerika, Japan, Marokko, Frankrijk, Engeland en Canada. Het ene land was nog mooier dan het andere land. In die landen waren de attracties en winkeltjes en meestal een restaurantje. Je moet hier beslist minstens 1 dag rondkijken om alles te zien. Wij hebben eerst de World Showcase gedaan en daarna gingen we naar de andere attracties. We hadden weer de zon en dan ziet het park er zo gezellig uit. We hebben in het China paviljoen gegeten uiteraard Chinees, wat heerlijk was. Na de middag om ongeveer 2 uur verlieten we World Showcase en gingen op weg naar de rest van Epcot.

We gingen als eerste in SpaceShip Earth. We deden deze attractie, zonder te weten wat het eigenlijk was. Maar toen we binnen waren, hadden we door wat het was. Maar we hebben het doorstaan, alleen gaan we er nooit meer in. Gelukkig dat het donker is en je niet ziet wat er gebeurd.

We namen nog wat andere attracties o.a. Journey into Imagination, The Land en Living Seas. Hier binnen waren ook weer attracties.

Hier zie je wat stickers van Mickey van een paar landen in Epcot Center.

Het park bleef die avond tot negen uur 's avonds open. 's Avonds was er vuurwerk boven het meer. Daarna moesten we weer naar het parkeer terrein zien te komen. Alle parken hebben een apart parkeer terrein. Met treintjes word je naar je parkeer vak gebracht. Dat scheelt hele stukken lopen.

We hadden nog 1 dag en die hebben we gevuld met winkelen en de leukste dingen in het Walt Disney Park nog een keer te zien. En een laatste drankje te nemen. Hierna gingen we de rest van Orlando en omgeving zien en dan nog een week naar Miami.